Om du vill ha läsare till din blogg, undvik schabloner och historier som redan finns i det kollektiva medvetandet. Hur många gånger har du läst ”The Roxette story”, i olika tidningar och medier? Per Gessle hade ett band i sin hemstad Halmstad som hette Gyllene Tider. Sedan försökte han göra något på engelska med sin kompis Marie Fredriksson, och efter en del motgångar fick de en listetta i USA. Vem har behov av att höra denna historia ännu en gång?
Gör det oväntade
Det krävs ett snilledrag för att få människor att lyssna. Det kan var en vacker bild, eller en rad från en dikt. Om du ska bjuda in någon till ett evenemang, eller event via email så kan du besöka ungapped.se. Detta företag är specialiserat på att hjälpa dig att skicka inbjudningar som sticker ut i mängden och gör så att du får kontakt med dina kunder. Du kan också göra en utvärdering av din kampanj där.
Bygg ditt varumärke
Du visar din integritet som skribent genom att bjuda på en ny vinkling. Du kanske inte får så många följare till en början men det är bättre att gå på nät och avgöra matchen än att bli stående vid baslinjen. Blondinbella har ett attraktivt yttre och kan presentera bilder från mingel och semesterresor. Hon lever ett liv som många drömmer om. Detta liv får du ta del av om du följer hennes blogg.
Det gäller att hitta sin egen nisch. Jokkmokks-Jokke hade sin lokala förankring i Sameland som sitt varumärke. Samedräkten han bar förstärkte hans image ytterligare. Men om du som en följd av intäkter från bloggen får råd att köpa MC ska du självklart lägga upp bilder.